Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 27 mars 2009 08:21


DET SNÖAR!!!! Ja fy f.......n säger ja.. Trött på detta.. När kommer Våren på riktigt?? Tom ungarna har tröttnat.. 

 Jaha då är det helg igen då o hemmet fullt av ungar.. Jonthe kom igår o Linus kommer lite senare idag efter skolan.. Full rulle hela helgen.. 


Igår va ja o darling på bergvik o drog en sväng.. Handlade lite kläder till Lova.. Herre gud va den ungen har dragit iväg!!! :) Stor tjej nu.. Till mig sj köpte ja silver shampo & panto3.. Nu jädrans ska ja få bättre hår ( hoppas ja iaf ) 

Va ju o gjorde lite ljusa slingor förra fre,hon kunde inte ta allt på en gång för då skulle ja ha blivit gul el ngt i hövve :) Inte så snyggt då... Ska tillbaks om 5 v o göra mer.. Snart är man blond igen :D Saknar mitt hår :( 


Snart får man snosa bebis oxå :D Min bästa vän Jenny är just nu HÖGGRAVID!! Längtar... :) Man blir ju inge bebis sjuk alls.. Nej nej.. Men men så är dä.. Tur att man har vänner som skaffar så man kan få låna lite iaf ;) 


Nä nu ska ja palla mig ut i detta fina vädret me hunn.. Inge sugen alls!!! 


Hoppas ni får en trevlig helg! 

Puss & Kram



Av Maria - 25 mars 2009 16:31


Idag är jag på mitt allra bästa humör.. INTE!!! Såå jävla trött på allt... 

Trött på att man ALLTID får ta reda på efter alla andra här hemma... Ser ja ut som en jävla hemmafru el??? Aa tydligen... Barn,städa,tvätta,hund,mat o städa lite mer o tvätta lite mer o sen städa ytterligare 1 gång till... Aaa!!!!!!!!!!!!!!!! SÅ TRÖTT.. Ska fan bli rena sem o börja jobba igen... Längtar sjukt mkt..... 


Ska fan byta kön tror ja... Sem resten av livet....


Nä nu ska ja återgå till min skurhink som står o skriker på mig.....  

Av Maria - 19 mars 2009 10:09


De är ju så underbart... Typiskt bara att man varit sjuk dom här dagarna solen väl har viljat varit framme.. Men nu är ja på bättringsvägen, känns skönt.. På lördag tänkte ja o Darling dra te me lite party ;) Ska bli såååå roligt.. Va inte igår precis.. Hoppas vi får skoj..


Fan tog ur mitt löshår igår :( Jävlar va lite hår ja har känns de som... Jätte tunt osv :( Ska åka till hälsokost o se om dom har ngt bra för hår.. KAn ju inte bli flint redan liksom ;) Haha.. Imorgon fre ska ja upp till Linda på Kronosalongen o göra slingor ( el va nu hon gör med mig ) :) Såå trött på detta mörka hår nu så ja dör... Vill ha tillbaks mitt hår igen!!! För de andra orkar ja inte dola o färga håret hela sommaren heller.. Jobbigt o sliter på håret.... Ska bli skoj o se hur de blir,kommer väl se ut som en igelkott el ngt :D haha.. Men men e ju på rätt spår då iaf...


Usch måste försöka plocka undan lite här hemma oxå.. Kommer en kl 13.00 o kollar på lägenheten o så kommer de en halv 5... Tråkigt men men... Dom måste ju få kolla om de e ngt dom vill ha... Sj så ska ja flytta ifrån betongen :D Ska bli härligt me eget o en EGEN trädgård!!! gööör gött..


Jimmy är iväg på kickoff med jobbet idag..  Han undra om jag kunde komma o hämta honom ikväll,ska bli roligt o se vilket tillstånd han är i då :D haha.. upp som vanligt ska han imorgon oxå så ja hoppas han tänker ett snäpp längre ;)


Nä dags att ta tag i hemmet... Fan va min hund fäller!!! Varför köpte ja inte en nakenhund ist?? :D Fast Jimmy har sagt att om ja säljer Gandalf ( min älskling så de kommer ej hända ) så får ja mer än gärna typ köpa mig en chihuahua :D he he he.. (Gandalf skulle nog bli glad om han fick en kompis ;) )


Nä nu får ja sluta tjata... Puss & Kram 




Av Maria - 17 mars 2009 09:51


Usch fy f.....an va dålig man kan bli......

Fått den härliga influensan.. Men på ett sätt är de skönt att skiten äntligen bryter ut.. Gått o känt mig hängig av o till länge nu så nu efter det här kanske man kan få bli piggare o gladare..


Imorse ringde det en gammal tant om lägenheten... Jävlar så ivrig att få komma o titta. Ja sa att ja ligger just nu o är jätte sjuk men hon verkade inte vilja fatta dä.. Ska ringa henne imorgon igen o hon va väldigt noga me att få komma o kolla först... Herre gud!!!

Va fan ska två gammla människor me en 4 på 102 kvm till?? Va har dom för systen på Kbab egentligen? Tycker dom borde se vilka som söker o om de finns barn i fam osv... Är det inte bättre att en fam får lägenheten ist som har kanske behov av den ist för två gamlingar??? Aa ja fattar inte..

Ska bli så jävla skönt att komma här ifrån.... Enda ja kommer att sakna är mina goa grannar o våra träffar ute på gården me kaffe o töl...


Sen undrar ja oxå va är normalt slitage?? Kommer ju att fa tapetsera om hela jävla lägenheten här.. Fläckar på tapet får de inte va o inte heller liten bit av tapet får saknas... Fasen har bott här i 6 år med 3 barn!!!! Bara för att detta är "nybyggt" efter att det brann ner så måste man väl få leva o bo i sin lägenhet va?? Sen är det ingen kvalite på den ändå,jävla fuskbygge är va det är..... Som sagt,hoppas ja aldrig mer kommer att bo hos Kbab....


Nu ska ja lägga mig i ett bad o se om värken försvinner lite..

Ha de gott! Puss & Kram

Av Maria - 16 mars 2009 18:48

Blev utmanad av Sofie
Det handlar liksom om att alla svar ska börja
med första bokstaven i ens eget namn!
I det här faller mitt.....
Here we go..

1. Vad heter du?   Maria
2. Ett ord på fyra bokstäver:   möss
3. Flicknamn:   Maja
4. Pojknamn:   Markus
5. Yrke:   Murare
6. Färg:  Marinblå
7. Klädesplagg:   Munkjacka
8. Mat:   Makaroner
9. Sak i badrummet:  Matta
10. Plats/stad:   Mariestad
11. En orsak att vara sen:  Minnesförlust
12. Något man skriker:   Men!!!!
13. Film:   Mupparna
14. Något man dricker:   Must
15. Band:   mötley crue
16. Djur:   mus
17. Gatunamn:   Mossgatan
18. Bil:   Mustang
19. Sång:   mina fötter
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Monopol


Jag utmanar: Jimmy, Maria, Sara, kakan

Av Maria - 15 mars 2009 20:05

Jaha de va den helgen då.... Varför ska den gå så fort för?


Det blev ingen tuting i fre heller.. Fick ta mig en öl ist men de gick dä å.. :) Somna ganska tidigt,helt slut.... 

I lördas åkte vi till huset en sväng.. Min syster va i Karlstad på besök :) Skoj.. Ses ju tyvärr inte så ofta efter som hon inte bor här :( Va till mor & åt en bit mat o sen hem o kolla på "bifestivalen" som Lova säger :) Vilken skiiiit..... Varför vann den där??? Fan har folk för smak?? Aja..


Idag har jag o Jenny varit till leklandet med barnen :) synn att man har skadat knä annars hade man nog varit barn på nytt ;) Får ta de när knät är bättre.. 


Nä nu ska ja ta mig ett bad o sen lägga mig på söffa en stund.. 


Ha de gött! Pöss o kläm 

Av Maria - 13 mars 2009 19:25


Idag har ja varit o handlat lite med min darling... El lite de blev endel... ;)

 Sen hem o laga mat till kidsen o efter det gick ja o la mig en stund... Såå jädrans trött hela tiden.... Måste få lite sol nu innan man går under el ngt... Trött på detta extremt tråkiga väder nu....


Ja är så sugen på en liten tuting ;) Hoppas de fixar sig o att darling o Anton kommer.. :) Skulle va sååå roligt... Va inte igår vi tog en tuting ihop... Aa det märks om en stund ;)


Nä nu ska ja ta en dusch så man vaknar till lite kanske.. Ha en trevlig helg allihop!!! :)


Pöss & Kram


Av Maria - 11 mars 2009 16:22

Ja tänker på Dig gumman & du vet att Jag finns här...

Du betyder såå mkt för mig... 


Älskar dig smöla!! Puss puss





Ovido - Quiz & Flashcards